Binnenstad Management Tilburg heeft een beroep gedaan op Blend013 voor het realiseren van de campagne: de schoonste stad van het land.
Het doel is om de binnenstad schoon de feestdagen in te laten gaan, alle stakeholders worden aangesproken en geactiveerd op eenieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Het lange termijn doel is om middels deze actie, bewustwording te creëren ten aanzien van eigen verantwoordelijkheid. De stad structureel schoonhouden.
Dit heeft geleidt tot een actieweek waarbij alle partijen in de stad, van bewoners, winkeliers, scholen, vastgoed en horeca, zelf de bezem, prikstok, vuilniszak en sopdoek ter hand hebben genomen. Aangevuld met professionele schoonmaakdiensten is het een binnenstad geworden die bewijst wat we in ons volkslied al jaren bezingen: Tilburg, de schôônste stad van ’t laand!
Als statement werd er midden op het Pieter Vreedeplein een “loket gevonden voorwerpen” neergezet. Fysiek onderdeel van een uitgebreide communicatie – en mediacampagne rondom het idee dat je je snoeppapiertje, blikje, flesje en kauwgumpje wel op straat kunt gooien maar dat je nog steeds eigenaar bent. Een vervuiler die de stad opzadelt met ontsierende troep. Dus: Hey, we hebben iets gevonden dat van jou is! Kom het ophalen bij het loket gevonden voorwerpen.